ACNEWS

Magasról tesznek az árrésstopra az egyre drágább kínai üzletek

Illusztráció / Fotó: Shutterstock
Illusztráció / Fotó: Shutterstock
Fittyet hánynak a fővárosban működő, kínaiak által üzemeltetett drogériák a hatosági árszabályokra. És ezt az AcNews is tapasztalja.
Hirdetés
Ad image

Amint arról az AcNews is beszámolt, május 19-én hatályba lépett a drogériákra vonatkozó árrésstop. A kormány döntése értelmében így több ezer cikk ára mérséklődött a mosószertől kezdve a pelenkáig. Más a helyzet azonban a fővárosban a kínaiak által működtetett üzletekben. Őket ugyanis, mint kiderült, az intézkedés cseppet sem érdekli.

A Népszava utánajárt, hogyan reagálnak a hazánkban sok helyen jelen lévő, kínai tulajdonú drogériák az árkorlátozásra. Tapasztalataik alapján pedig kijelenthető: leginkább sehogyan.

A főváros XV. kerületében, a korábban Asia Centerként ismert World Mall bevásárlóközpontban működő kínai üzletek alkalmazottai közül senki sem hallott az árrésstop bevezetéséről. Amikor az újságírók elmagyarázták az ott dolgozóknak, miről is van szó, csak legyintettek. Egyikük úgy fogalmazott: „Ez csak politika, nem kell aggódni.” Majd túlzóan hozzátette: „Ami máshol 30 százalék, az nálunk 30 forint” – utalva ezzel arra, hogy szerintük eleve olcsóbbak, mint versenytársaik.

Csakhogy, az AcNews saját árfigyelése is azt mutatja: 2025 év eleje óta több kínai tulajdonú üzlet srófolta fel árait annak ellenére, hogy továbbra is igyekeznek fenntarta az „olcsó” bolt hírét. Érdemes tehát kétszer is megnéznünk, hol vásárolunk.

Néhány példa:

  • Ugyanaz a papírtörlő a kínai boltban: 1699 Ft, míg a drogérialáncokban: 839 Ft.
  • Papírzsebkendő (100 darabos): kínai boltban 699 Ft, máshol már 405 Ft-ért is elérhető.
  • Alufólia: kínai üzletben 1450 Ft, drogériában 1199 Ft.

Az árversenyről azonban, a lap riportja szerint, hallani sem akarnak. Egyértelműen közölték, hogy nem kívánnak árat csökkenteni a nagy drogérialáncokkal való verseny miatt. Sőt, az egyik alkalmazott szerint: „Mi most is elég olcsók vagyunk. Itt minden így marad.” Majd hozzátette, hogy egyébként ők is nagykerben vásárolnak, és olyasmiről soha nem hallott, hogy valaki a nagykerrel tárgyalva árcsökkentést ért volna el.

A hivatalos kommunikáció szerint az árrésstop célja az volt, hogy mérsékelje a drogériás árakat – és a nagy láncok, mint a DM, Rossmann vagy Müller, valóban jelentősen csökkentették is azokat. Azonban ezek a változások nem gyűrűztek be a kínai üzletekbe.

(via: Népszava / AcNews)

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Elindult az ACNews YouTube csatornája!

Mi vár rád a csatornánkon? Izgalmas, folyamatosan frissülő tartalmak, sztárinterjúk és aranyos kiskutyák!