A „foodora” futárcég ( amelytől sokféle árucikket lehet rendelni, nem csak ételt) elemezte Ausztria, Magyarország, Csehország, Norvégia, Svédország és Finnország aktuális adatait, hogy felfedezze az édességek és a bizarr különlegességek új, nemzeti trendjeit. A cég hétköznapi dolgokat is szállít – hát, vannak eléggé dicstelenül felfelé ívelő trendek.
Halloween alkalmából a skandináv országok összességében többet költenek édességre, mint közép-európai szomszédaik, ami a cukros finomságok iránti kifejezett preferenciát tükrözi. Míg a skandináv országokban főként gumicukrot fogyasztanak, addig Közép-Európában a kekszek és csokoládék keresettebbek. Svédország egyértelműen megelőzi Finnországot (7,6%) és Norvégiát (7,3%), amikor az édességek részesedéséről van szó a teljes forgalomban (9,2%).
Különösen a csokoládé értékesítése növekszik Halloween idején – a magas kakaóárak ellenére. Itt is Svédország áll az élen, ahol a csokoládé iránti érdeklődés 17 százalékkal nőtt. A csehországi (+ 63%) és a magyarországi (+ 28%) étkezők inkább gumicukrot, Norvégiában pedig kekszet (+ 41%) kívánnak.
A 2024-es Halloween egy teljesen váratlan trendet is hozott magával. Csehországban és Magyarországon is hirtelen és meglepő módon nőtt a szexuális termékek forgalma – 31%-kal, illetve 48%-kal az előző évhez képest.
Mindkét országban a legkelendőbbek: a síkosítók, a masszázsolajok, az óvszerek és a „péniszpumpák”. Úgy tűnik, sok felnőtt nem csak borzongani akar, hanem szórakozni is.