Az utasok évek óta panaszkodtak az Angara légitársaság An–24-es gépeinek állapotára.
Ahogy arról mi is beszámoltunk, a Habarovszki határterületen (Priamurje) lezuhant az Angara légitársaság egyik An–24 típusú repülőgépe. A fedélzeten 48 ember tartózkodott. A lehetséges okok között technikai meghibásodást és személyzeti hibát említenek.
A korábbi utasvélemények döbbenetes képet festenek: leszakadó plafon, törött ülések, hiányzó biztonsági övek, zörgő burkolatok, bűzös, huzatos, majd fullasztó utastér. Egy 2024-es beszámoló szerint egy járat végén egyszerűen levált a mennyezet, és egy férfi kézi szerszámmal próbálta visszarögzíteni, miközben a gép még a kifutópályán gurult. Az mk.ru, most az elmúlt évek utasvéleményeit idézi, akik ezzel a légitársasággal repültek:
2021:
„Irtkutszk–Csita járat An–24-essel. A kabin szétesőben. Olyan volt, mint egy rozsdás régi Gazelle kisbusz egy rossz úton. A legkisebb légörvény is a fejekre sodorja a kézipoggyászt. Nincsenek biztonsági övek a külön ülés nélküli gyerekeknek. Azt mondták, hogy ilyen övekkel nem szerelik fel a gépet. Az ülések régiek, a kárpit helyenként szét van szakadva. A műanyag burkolatok zörögnek. Először hideg van a kabinban, majd forróság és fullasztó levegő. A személyzetre nincs panasz, épp ellenkezőleg: tisztelet és együttérzés jár nekik, hogy egy ilyen „vödörrel” kell repülniük.”
„Az An–24 gépek valóban nagyon régiek, de a légitársaság próbálja még fenntartani őket.”
„Durva! Az An–24 flotta olyan állapotban van, mint egy végkimerült ló… Félelmetes, de nincs más választás.”
2022:
„Irtkutszk–Kirenszk járat, imádkoztam a felszállás előtt. Nem értem, hogy ezek a gépek még hogy repülhetnek. Öregek, ütött-kopottak. Amikor leülsz, a térded szinte az arcodhoz ér.”
„Minden klassz! Csak a gép öreg. A mosdóban nincs víz, fertőtlenítő kendők vannak odakészítve.”
„A gép akár indulás előtt is meghibásodhat. És mivel nincs másik, várni kell, míg megjavítják. Nincs alternatíva. Mindenki így is repül.”
„Az An–24 és An–26 üzemeltetése külön szenvedés. Rajtuk repülni – egyfajta hőstett.”
2023:
„Bodajbóig kellett repülnöm egy gépen, amelyben az ülések el voltak kopva, néhány törött is volt. Minden koszos és zsíros.”
„Az An–26 repülő olyan volt, mintha egy múzeumból hozták volna elő. De másfél órát ki lehet bírni.”
„Utazás a Szovjetunió 70-es éveibe. Ősi repterek, An–24-es gépek, a csomagot te cipeled.”
„Egy rozsdás, valószínűleg korábban leégett An–24-essel repültem. Kb. 60 éves lehetett. Az úton magától kiugrott az ülésbe szerelt hamutartó.”
2024:
„A gépek régiek, már rég le kellett volna őket selejtezni, miközben az árak az egeket verik.”
„Irtkutszk–Bodajbó járat. Sírás kerülgetett. Achtung! A repülés végén leszakadt a mennyezet. Egy férfi odarohant, és elkezdte visszacsavarozni. Hála istennek, leszálltunk. A személyzethez csak egy kérdés: hogyan tudnak így dolgozni?”
„A gép elromlott a gurulás megkezdésekor. Aztán valahogy mégis felszálltunk. 25 perc múlva visszafordultunk és leszálltunk, hála istennek. A kabin büdös, a gép hibás. Ez a normális?”