ACNEWS

Nem működik az X (Twitter)

Fotó: Twitter
Fotó: Twitter
Semmit sem lehet kezdeni vele a köznyelvben, Nyomdahibaként hat, nem használható igeként, és rendre elsikkad a szavak között.
Hirdetés
Ad image

Bár már több mint fél év telt el a megosztó márkanévváltás óta, a platform webdomaine még mindig twitter.com – még az x.com is az eredeti linkre irányít át. Az X Premium előfizetőknek küldött számlázási emlékeztetőkben, az e-mailben ez áll: „Az Ön X (korábban Twitter) előfizetése hamarosan megújul”.

Úgy tűnik, hogy bár a logó kicserélődött, a platform még mindig nem tud egészen búcsút mondani a Twitter márkának. Sokan, online és személyesen is, még mindig Twitternek hívják a platformot, és a bejegyzésekre tweetekként hivatkoznak. A legtöbb hírportál még mindig „X, a korábban Twitter néven ismert platform”, vagy annak valamilyen változata néven írja le.

A Twitter 2006. július 15-én indult el nyilvánosan, és néhány év alatt széleskörű márkaismertséget szerzett – írja a CNN. 2023 július 23-án pedig a kora reggeli órákban a Twitter – az önjelölt digitális főtér – X-szé vált. Vagy mégsem?

Miután Musk 2022 októberében – hat hónappal az ellentmondásokban bővelkedő felvásárlás kezdeményezése után – megvásárolta a platformot, a Twitter gyorsan megváltozott. Musk rengeteg embert kirúgott a cégből, ezzel pedig instabillá vált a platform. 2023 elején a Twitter Inc. anyavállalata lett az X Corp.

Bár nem a Twitter az első nagy technológiai vállalat, amely az elmúlt években új márkanevet váltott – gondoljunk csak a Google és a Facebook anyavállalataira, amelyek Alphabetre, illetve Meta-ra változtak -, ez az egyik legszélsőségesebb példa.

A Twitter X-re való átnevezése eddig nem vált be a mainstream kultúrában. Mert a név elveszik a mondatokban és úgy néz ki, mint egy nyomdahiba, vagy elütés.

„A névváltoztatásokhoz hozzá kell szokni” – mondta James Withey márkaszakértő, aki szerint, szokatlan eset, hogy egy nagy értékű márkát – amely jóval több mint egy évtizeden át kulturális erő volt – egyik napról a másikra átneveznek.

„Az új névválasztás nem segít, mivel az csak egy betű, és nem a felhasználói élményt idézi, mint a Twitter volt” – mondta Withey. „Az X emellett nem alkalmas arra, hogy igeként használják. Az ‘erről X-et fogok írni’ egyszerűen nem értelmes.”

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés