Ez mindenkire vonatkozik, a magyar turistákra, munkavállalókra és üzletemberekre is. Az osztrák KRESZ legújabb módosítása szerint, ha már van releváns korábbi ítélet, például illegális autóversenyeken való részvétel miatt, már akkor is lehetséges az elkobzás, ha a sebességhatárt városi területen 60 km/órával, városon kívül pedig 70 km/óránál nagyobb mértékben lépik túl.
Ha a gyorshajtó olyan járművet vezet, amely nem a tulajdonát képezi, a bűnüldöző szervek a jövőben a helyszínen ideiglenesen, legfeljebb 14 napra lefoglalhatják a járműveket. Ebben az esetben azonban a járműveket nem lehet elkobzottnak nyilvánítani és elárverezni. Ez a lízingelt vagy bérelt autókra is vonatkozik. Ilyen esetekben a gyorshajtó vezetői engedélyébe élethosszig tartó eltiltást írnak be – írja a krone.at.
Az osztrák autó-és motoros tuning klub (ÖAMTC) kétségbe vonta az intézkedés hatékonyságát, és jogi aggályai is vannak: „Egyrészt nincsenek olyan tanulmányok, amelyek azt bizonyítják, hogy a szigorúbb büntetések nagyobb visszatartó erővel bírnak, mint az alacsonyabbak. Ráadásul az ilyen drasztikus beavatkozásokról a tulajdonjogba büntetőbíróságoknak kellene dönteniük, nem pedig a közigazgatási hatóságoknak” – magyarázza Matthias Wolf, az ÖAMTC ügyvédje. Szerinte számos jogászprofesszor véleménye is azt állítja, hogy a törvény súlyosan hibás, sőt alkotmányellenes.
„Szégyen lenne a közlekedésbiztonság szempontjából, ha a törvényt a legfelsőbb bíróságokhoz vagy az Emberi Jogok Európai Bíróságához fordulva az első releváns alkalmazásnál megdöntenék” – mondja a szakértő.