ACNEWS

Változtak a repülőüléseken a túlélési esélyek

Illusztráció / Fotó: Shutterstock
Illusztráció / Fotó: Shutterstock
Az ex-stewardess elmondta, mely ülések számítanak a legbiztonságosabbnak egy repülőgépen.
Hirdetés
Ad image

Néha még a tapasztalt utazók sincsenek tisztában azzal, hogy jobb, ha nem a repülőgépek ablakánál foglalnak helyet. Meghibásodás, erős rázkódás vagy nem tervezett leszállás esetén ugyanis halálos csapdává válhatnak az utasok számára. Karolina Gromova, a 30 éves tapasztalattal rendelkező légiutas-kísérő elmondta, hogy vészhelyzet esetén mely ülések számítanak a legbiztonságosabbnak az utastérben.

A hátsó részen

A légiforgalmi dolgozók sokáig azon a véleményen voltak, hogy a farokrészben több esély van a túlélésre, mint az orr- vagy a középső részen. Az elméletet a gyakorlatban többször is igazolták, amikor a farokban ülők nem szenvedtek olyan súlyos sérüléseket egy-egy kemény landolás során. De ez is árnyalható.

„Repülői pályafutásom kezdeti időszakában a farokszekciót tartották a legbiztonságosabbnak, de később kiderült, hogy ez a pozíció nem mindig előnyös. Ha a repülőgép például legurul a kifutópályáról, a farokrész jobban megsérülhet” – magyarázta a légiutas-kísérő.

A vészkijáratoknál

Ezeket a helyeket méltatlanul figyelmen kívül hagyják. Gyakran azért, mert az ablaknyílás általában elérhetetlen. De a felhők bámulásának vágya aligha fog érvényesülni, ha megismeri a vészkijárati ülések nyilvánvaló előnyét. Vészhelyzeti evakuálás esetén az elsők között hagyhatja el a gépet, elkerülve a robbanás és tűzveszélyt az utastérben – írja a womanhit.ru.

A stewardess azt javasolja, hogy ne az ajtó közvetlen közelében, hanem kicsit távolabb foglaljon helyet: „Miért nem feltétlenül a közvetlen közelében? Ezek az ülések azok számára jók, akik fizikailag és szellemileg tudnak segíteni az evakuálásban, így ha nem áll készen ilyen felelősségre, jobb, ha egy másik, közeli ülést választ”.

Az arany középút

Az ablakos vagy a folyosói ülések potenciálisan sérülésveszélyesnek számítanak. A folyosón azt kockáztatod, hogy a polcokról lerepülő táskák fejbe vágnak. Ráadásul turbulencia esetén a légiutas-kísérők kocsijai elkezdhetnek gurulni a sorok mentén. Középen viszont sokkal biztonságosabb.

„A legfontosabb, bármi történjék is, hogy maradjunk nyugodtak, ne hanyagoljuk el a biztonsági övet még nyugodt vízszintes repülésnél sem, és különösen fel- és leszállásnál. És persze hallgassunk a személyzetre, mert ők azok, akik életet menthetnek” – foglalta össze a stewardess.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Elindult az ACNews YouTube csatornája!

Mi vár rád a csatornánkon? Izgalmas, folyamatosan frissülő tartalmak, sztárinterjúk és aranyos kiskutyák!