Ahogy arról az AcNews is beszámolt, Lázár János kiakadt azon, hogy van, ahol négyszer annyi gyümölcs kerül a Fantába, mint Magyarországon. Tette ezt akkor, amikor épp kiderült, a kánikulában több mintt 400 vonat el se tudott indulni.
„Szerintem nem kell cukros üdítőt inni, de ha valaki erre akarja költeni a pénzét, hát tegye. Az viszont nem járja, hogy a magyarok Fanta helyett csak hantát kapjanak a Coca-Cola vállalatcsoporttól!” – írta a közlekedési miniszter.
A dühös poszt eljutott a Coca-Cola Magyarországhoz is, akik hangsúlyozták, hogy kiemelten fontosnak tartják, hogy olyan üdítőitalokat kínáljanak piacaikon, „melyeket a fogyasztók kedvelnek”. Hozzátették: „büszkék vagyunk arra, hogy Magyarországon az üdítőitalok széles választékát kínálhatjuk a víztől a teákon át a szénsavas üdítőitalokig”.
„A Magyarországon és az Európai Unióban elérhető Coca-Cola termékek összetétele teljes mértékben megfelel a helyi előírásoknak. A helyi és európai szabályozásoknak megfelelően receptúráinkat a helyi fogyasztói preferenciákhoz igazítjuk, és adott esetben egyes összetevőket a helyi ellátási láncokból szerzünk be, az egyes piacok hasonló termékeivel összhangban” – írták az Index megkeresésére.
Lázár János később a saját közösségi oldalán is megosztotta a cég válaszát, és nem maradt adós a kontrával.
„A Coca Cola és a haverjaik, a Lidl, a Spar és az Aldi pofátlansága nem ismer határokat. Folyamatosan hazudnak minőségről, igényekről, a magyarok ízléséről. Nem azt adják nekünk, ami jó, hanem, amin a legtöbbet kereshetik, és aminek a hasznát kivihetik az országból. A jobb nem jut el hozzánk. Csak az olcsó szemetet tolják belénk!” – írta a miniszter.
Mindeközben: A július 5. és 15. közötti időszakban a 35 ezer járat 30 százaléka késett, ez azt jelenti, hogy 10,5 ezer esetben nem értek pontosan célba az utasok – válaszolta a MÁV az RTL kérdésére, hogy mekkora fennakadást okozott a hőhullám a vonatközlekedésben. A MÁV adatai szerint a vonatok 1,6 százaléka maradt el vagy pótolták busszal. Ez a 35 ezres járatszámmal számolva 560 vonatot jelent, ebből 73 esetben lehetett buszozni helyette, 487 vonat pedig egyszerűen kimaradt.