Budapest Airport tájékoztatása szerint a világszintű informatikai hiba miatt több légitársaság utasfelvételre használt rendszere is leállt, ezért járatkésésekre, torlódásra és jelentősen megnövekedett várakozási időre kell számítani a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
A probléma a Eurowings, a Ryanair, a Turkish Airlines és a Wizz Air járatait érinti. Több légitársaság megkezdte az utasfelvétel manuális elvégzését.
A Budapest Airport a földi kiszolgáló vállalatoktól kapott információk alapján hangosbemondás útján tájékoztatja az utasokat, a helyszínen várakozóknak vizet biztosít.
„A Wizz Air, a többi légitársasághoz hasonlóan, rendkívüli technikai kihívással találta magát szemben nemzetközi informatikai partnere rendszerének leállását követően. Az informatikai rendszer kiesése miatt előfordulhat, hogy a Wizz Air utasai fennakadásokat tapasztalhatnak a légitársaság nemzetközi hálózatán, a weboldal és a mobilalkalmazás elérhetősége átmenetileg szünetelhet” – írta a Wizz Air a közleményében.
Az üzemszünet ideje alatt minden utas számára ingyenes a repülőtéri utasfelvétel.
A Budapest Airport tájékoztatása szerint a rendszer leállása nem csak a magyar főváros repterén okoz gondot, így a légitársaságok máshonnan Ferihegyre érkező járatait is érinti – írja az airportal.hu.