Tavaly több tucatszor kellett víz alatti akadályelhárítást végezni.
Vízbe dobott és ott felejtett tárgyak veszélyeztetik a nyíltvízi hajózást a magyar tengeren. A Közép-Dunántúli Vízügyi Igazgatóság szakembereinek csak tavaly 32 alkalommal kellett víz alatti akadálymentesítést végezni. Ennek oka, hogy a nyíltvízi kikötéshez betondarabokat, kábeldobokat, acélcsöveket használnak a hajósok, amit elindulásnál a vízben hagynak – adta hírül a napi.hu.
Ezeket a tárgyak lehetetlen észre venni, viszont veszélyeztetik a gyanútlan vízijárművek vezetői és utasai biztonságát. További probléma, hogy a rendőrségnek esélye sincs megtalálni a felelősöket, a szabálysértésért kirótt pénzbírság összege pedig nem jelent elegendő visszatartó erőt.
A hátrahagyott tárgyak nemcsak konfliktusokat gerjesztenek a hajósok között, de veszélyeztetik is a kishajózást. Lombár Gábor, a balatoni önkormányzatokat tömörítő Balatoni Szövetség elnöke az MTI-nek adott nyilatkozatában elmondta: egyre több konfliktus a magyar tengeren. Ennek oka a tavon veszteglő, szabálytalanul tárolt hajók számának növekedésében keresendő.
Lombár Gábor szerint a kikötőn kívül veszteglő hajók tulajdonosai nem akarnak a parkolásért fizetni. Ezért az alapvető higiéniát sem biztosítják maguknak, inkább a partot, a nádast szennyezik és károsítják.