ACNEWS

Novembertől megváltozott a jegyár-visszatérítés a vonatokon

Fotó: MÁV-Facebook
Fotó: MÁV-Facebook
A MÁV vezérigazgatója elárulta, hogyan kaphatod vissza a vonatjegyed árát. Mutatjuk az eljárás menetét.
Hirdetés
Ad image

A MÁV novembertől nemcsak a késések miatt fizet visszatérítést, hanem akkor is, ha az utas által megvett hely – csiribí-csiribá – eltűnik a vonatról. Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója bejelentette, hogy novembertől automatikusan visszautalják a helyjegy árát mindazoknak, akik olyan szerelvénnyel találkoznak, amelyből hiányzik az a kocsi, amelyre eredetileg jegyet váltottak.

A döntés hátterében az áll, hogy a Dunakeszi Járműjavító kényszerű leállása miatt a vasúttársaság karbantartási kapacitása lecsökkent, és hamar kimerülhet a tartalékflotta. Így előfordulhat, hogy az InterCity-vonatokból kimarad egy-egy kocsi, amire már eladták a helyjegyeket.

„Nem számít, mi okozza a hibát, csak az utas sérelme számít – és ezért bocsánatot kérünk, nemcsak szóban, hanem pénzben is”

– fogalmazott Hegyi Zsolt.

A visszatérítés 72 órán belül történik, ha az utas online vagy mobilalkalmazáson keresztül vásárolta meg a jegyet. A papíralapú jegyek visszatérítését továbbra is az ügyfélszolgálatok intézik, de az online vásárlóknak már nem kell külön kérvényt benyújtaniuk: a rendszer automatikusan jóváírja az összeget.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Elindult az ACNews YouTube csatornája!

Mi vár rád a csatornánkon? Izgalmas, folyamatosan frissülő tartalmak, sztárinterjúk és aranyos kiskutyák!