A játékpiac virágzik. A szórakoztatóipar e kolosszusa ma már csaknem háromszor annyi bevételt termel, mint a film- és a zeneipar együttvéve. A 2022-es évben mintegy 351 milliárd dollárt ért a videojátékos ipar. Ennek csaknem háromnegyede a mobiljátékokból származik.
Eközben Hollywoodot két csapás is sújtja: a streaming üzletág túltelítettsége, és a járvány, amely miatt számos produkció költségvetése felrobbant. Ráadásul a nagy stúdiók idén mindegyike pofára esett a blockbusterekkel. A 200 millió dollárnál többe kerülő filmek közül 2023-ban csak egy, A galaxis őrzői 3. című Marvel-folytatás hozott egyáltalán nyereséget.
Mindeközben a technológiai cégek a játékszektorban többszörösét fektetik be sikeresen. A Microsoft például a történelem legnagyobb technológiai felvásárlásának végső fázisánál tart. A konszern mintegy 69 milliárd dollárért vásárolja meg a játékfejlesztő Activision Blizzardot.
Az így is kishalnak minősülő amerikai Take Two Interactive játékcég, amely a GTA-t fejlesztő Rockstar Games tulajdonosa, idén 5,4 milliárd dollár körüli forgalmat produkált. A stúdió hatalmas összegeket fektet be a zászlóshajójába, a Grand Theft Autoba. Becslések szerint a hatodik rész fejlesztése egy és kétmilliárd dollár közötti összegbe került. Ez pedig azt jelenti, hogy a hatodik rész, minden idők legdrágább játéka – írja a blick.ch.
Persze az új trailert elnézve megéri majd a befektetést. A videós betekintő felrobbantotta az egész netet, ami nem is csoda, hiszen a rajongók már évek óta várják a nagy bejelentést.
Az ötödik rész is kifizetődő volt a Take Two és a Rockstar számára: még mindig ez minden idők második legkelendőbb játéka. Csak a Microsoft leányvállalatától, a Mojangtól származó „Minecraft” kelt el eddig több példányban. A Rockstar a „GTA 5” online többjátékos módját is pénznyomtató gépezetté tette. A virtuális valuták és a GTA+ előfizetések értékesítésének köszönhetően a „GTA Online” csak tavaly félmilliárd dollárt pumpált a kasszába – tíz évvel a megjelenése után.
A csillagászati fejlesztési költségek miatt félő volt, hogy a játékosoknak a szokásosnál is mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk az új GTA-részletért. A Take-Two vezérigazgatója, Harry Strauss Zelnick szerint a jövőben a játékok eladási árait a lehetséges játékórák száma alapján fogják meghatározni. „Ilyen mércével mérve az áraink még mindig nagyon alacsonyak, mert sok játékórát kínálunk” – mondta Strauss Zelnick.
Bennfentesek cáfolják az áremelésről szóló pletykát. Ennek ellenére a Rockstar és a Take Two nem fogja kihagyni a lehetőséget, hogy a GTA VI legyen az új fejőstehén. A Take Two már a legutóbbi éves jelentésében bejelentette, hogy 2024 áprilisában „a növekedés új szakasza” kezdődik. A GTA VI és más „úttörő címek” révén a vállalat célja, hogy a következő tizenkét hónapban több mint nyolcmilliárd dollárt termeljen. Ez közel 50 százalékos forgalomnövekedést jelent a maihoz képest.