A helyzet azért igazságtalan és veszélyes, mert az ukrán fuvarozók egészen más gazdasági és jogszabályi környezetből érkeznek, így eltérőek a költségeik is, valamint nem érvényesek rájuk az uniós szabályok.
Az ukránok jelentős árelőnnyel dolgoznak, és tönkreteszik a tagállamok logisztikai ágazatának fuvarozókat érintő részét – jelentette ki a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára.
Megjelenésük miatt több száz magyar vállalkozás került a „tönk szélére” – mondta Árvay Tivadar. Az Európai Unió a háborús helyzetre való tekintettel engedélyezte az ukrán áruszállítóknak, hogy – alapvetően humanitárius szállítások miatt – megjelenjenek a közös piacon – tette hozzá
Az engedélyt 2024 júniusáig még meg is hosszabbították. csakhogy ennek az lett az eredménye, hogy napjainkban a magyar közutakon több mint 30 százalékkal nőtt az ukrán kamionok forgalma, miközben a magyar járműveké 4 százalékkal csökkent – adta hírül az MTI.
Hétfőtől indul a magyar demonstráció. A magyar kamionosok a 4-es főúton a Záhony–Csop határátkelő irányába és irányából lassítanák a teherforgalmat – ez év végéig is eltarthat.