A beltazor néven ismert gamerlány, Kalocsai Márti a képernyőt és a mainstream médiát cserélte le szenvedélyére, a számítógépes játékokra. Továbbra is a hangjából és a kiváló kommunikációs képességéből él, ám másképp, máshol. Twitch nevű online stream platformon alakított ki magának brandet, közösséget. Több mint ötezer követője van és napról napra kápráztatja el a virtuális tér szerelmeseit játéka mellett laza, szarkasztikus és pimasz humorával. Egy innováció párti hölggyel beszélgettünk munkakörnyezetéről, a szórakoztatásnak egy friss formátumáról, az online játékközvetítésről. Márti ugyanis azzal keresi kenyerét, hogy számítógépes játékokkal játszik és ezt közvetíti az erre kitalált online platformon, a Twitch-en.
– Mikor csöppentél bele az online streamingbe és mikortól kezdtél el ezzel komolyabban foglalkozni? Mikor vált annyira a hivatásoddá, hogy eldobd érte az addigi, médiás karriered?
– Nem leváltottam a karrierútam, hanem beütött a pandémia, ott találtam magam hirtelen egy csomó szabadidővel. Mivel a számítógépes játékok mindig is az életem részét képezték, illetve az online játékostársaim egyfolytában presszionáltak arra, hogy csináljam, mert nagyon szórakoztató vagyok játék közben, így 2020-ban eldöntöttem, hogy belevágok.
– Na és hogyan indult? Nehézkes volt, vagy hamar jött a siker?
– Valamilyen oknál fogva viszonylag gyorsan, sok néző megtalált már az elején, ráadásul akkor jött ki egy új játék is, aminek a béta verzjójához Twitch-en keresztül lehetett hozzájutni, ennek köszönhetően kezdő streamerhez képest elég jó nézettséggel bírtam akkortájt, ahogy mindenki más is, aki közvetítette ezt a játékot a platformon. De nekem, mint friss tartalomgyártónak ez egy tökéletes alkalom arra, hogy megismertessem és megkedveltessem magam a műfaj szerelmeseivel.
– Azon kevés játékosok közé tartozol, akik kikapcsolt kamerával közvetítenek. Ez azért van, mert szeretnéd, ha a játékodon maradna a hangsúly? Van egyáltalán ennek különösebb oka?
– Bennem is van egy egészséges exhibicionizmus, mint minden médiamunkásban, de valamiért zavart, hogy kamera veszi az arcom játék közben, ezért inkább a hangom szeretem hallatni. Ez nem hiúság, inkább könnyebben el tudtam így engedni magam. Egyébként hosszú idő után idén bekapcsoltam a kamerát. Kétszer is, csak mondom.
– Kijelenthető, hogy 2 év alatt kialakítottál a magyar játékos közösségben egy brandet, ugye?
– Nagyjából igen. Persze ez nagyban köszönhető annak, hogy főleg média-és marketing szférában dolgoztam az ezt megelőző 5-6 évben. A gamerkedéssel párhuzamosan elvégeztem egy grafikus képzést is, hogy kiegészíthessem, erősíthessem vele az eddigi tapasztalataim. Talán kicsit szerencsés helyzetben is voltam, hogy a saját brandem miképp lehetne elindítani. Legyen egy jó arculata, jó social media megjelenés. Az már más kérdés, hogy kicsit elhanyagoltam a Twitch-en kívül eső platformokat az utóbbi időben.
– Lehet-e már itthon megélhetési forrásként, üzletként tekinteni a gaming szektorra?
– Persze, abszolút. Magyarországon már minden lehetőség adott, hogy egy teljes üzleti szféra legyen belőle. Én épp olyan szerencsés helyzetben vagyok, hogy meg tudok élni belőle, de ezt egyáltalán nem veszem magától értetődőnek. Bennem is ott a félsz, hogy mi van, ha egyszer csak nem leszek érdekes az embereknek, vagy megunják azt, amit én csinálok, ami miatt mondjuk elkezdtek követni.
– Mennyire vagy aktív ebben a közegben? Hívnak eseményekre, interjúkra? Van itt bármilyen díj, amit be lehet zsebelni?
– Díjakat elsősorban az e-sport szféra szereplői között osztanak itthon. Gaming-gel foglalkozó eseményekre, podcastekbe gyakran hívnak, főleg ha az általam játszott játékokról van szó.