A tinédzser állítólag „faji diszfóriában” szenved, amikor az ember úgy érzi, hogy a teste nem a megfelelő fajhoz tartozik.
A tanárok támogatják a fiatal döntését, hogy egy vadállat legyen. A skóciai helyi tanács, azt mondta, hogy a középiskolás gyerek egy „szőrmókok- furry” nevű csoporthoz tartozik, és állati személyiséggel azonosul.
Állítólag egyre több iskolás veszi fel a rókák, sárkányok, madarak, kígyók, cápák és dinoszauruszok személyiségét.
Dr. Tommy MacKay klinikai neuropszichológus viszont azt mondta: „A tudományban nem létezik olyan állapot, mint a „faji diszfória. Nem meglepő, hogy ezt egy olyan korban tapasztaljuk, amikor sokan másként akarják azonosítani magukat, mint amilyenek. Most egy olyan tanácsunk van, amelyik úgy tűnik, hogy névértéken elfogadja, hogy egy gyerek farkasként azonosítja magát. Ahelyett, hogy azt mondanák neki, hogy szedje össze magát, és foglalkozzon önmagával, ami a józan ész szerinti megközelítés lenne.”
A helyi hatóság közölte, hogy követi a skót kormány GIRFEC (Getting It Right for Every Child) útmutatását. A jóléti keretrendszer biztosítja, hogy a gyermekek hangját meghallják, és segít nekik „leküzdeni az egyenlőtlenségeket”.
Hozzátette, hogy személyes támogatást és specifikusabb támogatást nyújt, beleértve egy „jóléti munkást”, tanácsadást és segítséget a tanulásban.
Meghan Gallacher, konzervatív parlamenti képviselő azt mondta: „Nagyon kevés konkrét útmutatás van a faji diszfóriáról. A tanárok már így is jelentős nyomás alatt vannak, nem kellene úgy érezniük, hogy az osztályteremben kell kerülgetniük a problémákat.”
Christopher McGovern, a Campaign for Real Education elnöke azt mondta: „Az Egyesült Királyságban a pedagógusok körében az a divat, hogy a rossz viselkedést ál-orvosi terminológiába öltöztetve elnézik és mentegetik. Ez része a ’woke’ politikailag korrekt, áldozati iparnak, amely jelenleg túl sok iskolát határoz meg.”
Tavaly egy iskola arra kényszerült, hogy megtagadja a macskaként azonosított diákjait, miután jelentették, hogy a gyerekek a padlóra kakilnak.