Mint azt az AcNews megírta, szegedi pilóták, R. Vilmos és fia, Árpád vesztek oda vasárnap a börgöndi repülőnapon, amikor a gépük a bemutató végén alacsony magasságból lezuhant és egy parkoló autó mellé csapódott. Lapunk megtudta, állítólag a rosszul beállított ülés lehet a felelős a tragédiáért.
„Vili és a fia, Árpi is profi, tapasztalt pilóta volt, ők nem hibáztak. Úgy vélem, hogy a gépet vezető pilóta ülésének rögzítése elmozdulhatott, emiatt nem lehetett visszaállítani a kormányt – fogalmazta meg a magánvéleményét az AcNews-nak Both Lajos, a legendás ejtőernyős és pilóta.
Így folytatta: Vili és Árpi is a barátom volt, mélyen gyászolom őket. Nem hiszem, hogy műszaki hiba állhat a tragédia hátterében, hiszen komoly műszaki tudással és tapasztalattal rendelkező üzembentartó cég állt Viliék mögött. Ráadásul a tragédia előtt egy nappal a szegedi repülőnapon is gyönyörűen megcsinálták ezt a bemutatót.”
Mint Both Lajos elmondta: az ülés pozícióját mindig a pilótához méretezik, ami lehetővé teszi, hogy az oldalkormányt lábbal irányítsa. Ehhez állítják be az ülést, ami valószínű nem kattant be a helyére, elmozdult, ez okozhatta a végén a bajt. De biztosat csak a vizsgálat végén derülhet ki.
Vasárnap Szegeden is történt egy rendkívüli repülési esemény. Ott egy An-2-es repülőgép 6 fővel a fedélzeten motorhiba miatt kényszerleszállást hajtott végre. A pilóta tanúk szeme láttára a lakott területet kikerülve végrehajtotta a kényszerleszállást. Szerencsére senki nem sérült meg, a ritka repülőgép is karcolás nélkül ért földet.
„A pilóta ász volt! Az Aquapolisban strandoltunk, láttuk, ahogy bajba kerül a gép. Egyszercsak elkezdett puffogni, füstöt eregetni, majd láttuk, ahogy elfordul, és elkezd kirepülni a város felől. Minden tisztelet neki!” – idézte a szeged.hu egy szemtanú posztját.