Multimilliomosként él a postásból lett Bokros Gábor, aki több száz millió forintot érő szolgáltatócéget épített fel a semmiből. Vagyonát kizárólag az eszének, a rugalmasságának köszönheti. „Lehet, hogy a postásodat kedveled, beszélsz vele, de a társadalom lenézi ezt a szakmát, ez régen is így volt. Sokan nem értették, ha van érettségim, hogy lehetek postás” – mesélte a forbes.hu-nak Gábor. Aki a rettegett hírű Hős utcában nevelkedett, 1998-ban kezdett a Magyar Postán, bruttó 41 500 forint volt a fizetése. Ez akkor magas kézbesítői jövedelemnek számított. Ahogy a jatt is, főleg az olyan járatokon, ahol sok iroda volt. Akadt olyan ügyvédi iroda, ahol naponta 100 küldemény is volt, hibázni nem lehetett.
Húsz éve az Istenhegyi út 18. számban egy ingatlanokkal foglalkozó cég működött, a postásként dolgozó Gábor pedig látta, hogy a recepción mindig sok levél várja a sorsát. Megkérdezte a cég vezetőjét, ha már úgyis visszamegy a postára, ne vigye-e el a leveleket. Azonnal rábólintottak. Hiszen akkoriban nem voltak ritkák a többórás sorban állások sem a postákon. A cégekben olyan kötelező kör volt a postára járás, amit mindenki utált.
Mindenkivel szót értett
A cég vezetője maga mondta, nem kérheti ezt ingyen. Adott neki valamennyi borravalót. Egy hónap múlva megduplázta, majd megnégyszerezte a jattot. Akkor költözött be az épületbe egy reklámügynökség. Oda már Gábor ment be, hogy sziasztok, én vagyok a postázó! Először nem értették, de belementek. Az első postázásért 5000 forintot kapott, amiből hamar 20 ezer lett. Szaladtak az évek, Gábor fizetése 2016-ban bruttó 200 ezer volt. Ekkorra viszont már egyre több ügyfele volt a postázó bizniszének. Döntenie kellett, hogy saját útra lép-e. Vállalkozókból, nagy cégek vezetőiből, hírességekből épült a kapcsolati tőkéje. Mindenkivel szót értett.
„Javában postás voltam, de megalapítottam a céget 2009-ben. Az egyik irodaházukban, itt, ahol most is ülünk, már cégként szerződtem a bérlőkkel. Délelőtt postás voltam, délután futár.” Újpest szurkolóként kijárt a Megyeri úti meccsekre, az egyik ultra csoport tagja volt. Gáborban a döntés, hogy vállalkozónak áll, talán már hamarabb is megszületett, mint ahogy maga kimondta. Huszonkét év után búcsúzott a Postától.
Multicégnek takarított
„Beragadós cég a Posta, én pedig nem akartam beragadni. Éreztem magamon, hogy többet tudok és hogy ez egy jó ugródeszka lehet.” Hiába indult be a saját cége, nem volt előtte példa, hogyan kell ezt menedzselni. Tartalékot, B opciót, biztosítékot keresett, ezért ment el értékesítőnek a pályázatíró céghez. Olyan jól ment a szekér, hogy Zuglóban készpénzből vett egy 46 négyzetméteres lakást. De a saját cég is egyre csak nőtt és megkövetelte magának, ami jár: a teljes munkaidőt. 2017 tavaszán az egyik ügyvédi iroda, aminek postázott, megkérdezte, takarítót nem tud-e. Rávágta, hogy ezzel is foglalkoznak, megoldja. „Olyat ma sem vállalunk el, amiről tudom, hogy nem tudjuk megoldani. De ha látok rá egy százalék esélyt, hogy igen, akkor fejest ugrunk bele.”
Öltönyös emberek, agrármérnökök között sem érezte magát rosszul. Amikor aztán az Adidas-szal is leszerződött, tudatosult benne, hogy nem kellenek B opciók, mellékesek, vagy a fusi munkák. Az Adidas szerződés nem feltétlenül a nagy bizniszről szólt, de volt mit mutatni a későbbi ügyfeleknek, így alaposan megtérült. A postázás ekkorra már vesztett a jelentőségéből, kezdett bejönni a takarítás.
Szobalányokat közvetít
A 2017-es évet még 3-4 milliós forgalommal zárta, hat évvel később rekordot döntöttek: 405,8 milliós forgalomra 60,6 milliós profit jutott. Egy hónapban nagyjából 100 embernek ad munkát, aminek 90 százaléka saját állományban van. A forgalom 85 százaléka jön takarításból, a covid alatt indították az ózonos fertőtlenítést is. Voltak meleg helyzetek bőven, amikor úgy kellett összeollóznia a stábot egy-egy munkára. Ha új feladat volt, nem ugrott el előle, volt, hogy az esti műszakba ő is beszállt. Ma már ők takarítják a Decathlont, több Starbucks egységet, de adnak szobalányokat a budapesti Corinthia Hotelbe, vagy működtetik például a Vileda reklamációkezelő vonalát. Gábor azt vallja: „Ha egy megrendelő három gondját megoldjuk, annál nincs jobb ügyfél.”