Borzalmasan szenvedett az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj hétvégéjén Lewis Hamilton, a csapat vezető pályamérnöke szerint azonban a beállításokból nem világos, miért. Miközben a hétszeres világbajnok küszködött a versenyen, csapattársa, George Russell sokáig vezetett az esőben. Olyannyira, hogy a piros zászlós megszakításig a győzelemre is esélyesnek tűnt. Hamilton a futam végén a valaha volt legrosszabbnak nevezte a W15-ös versenyautóját. Még azt is elhintette, a karácsonyt várja, hogy véget érjen ez a szezon. De minek volt köszönhető a vizes körülmények között általában parádézó Hamilton interlagosi szenvedése? Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke a videójában arról beszélt, hogy számukra sem egyértelmű, mi volt a kiváltó ok.
A hátsó tapadás hiányával küszködött
„Általában be tudjuk állítani a két autót. Hagyjuk, hogy a versenyzők eltérjenek a beállításokkal. Nem kell ugyanazt használnunk, hagyjuk, hogy kialakítsák a saját beállításaikat. Aztán amikor úgy tűnik, hogy az egyik jól működik, akkor gyakran átvesszük a beállítás egyes elemeit vagy akár az egészet, és feltesszük a másik autóra” – magyarázta Shovlin. – „Ki lehet azt mondani, hogy Lewis főként a hátsó tapadás hiányával küszködött. Ha megnézzük, hogyan állította be az autóját, nem egyértelmű, hogy ez miből adódott.” A szakember azt is megjegyezte, hogy a változó időjárás sem könnyítette meg Hamilton életét.
A meleget váltó eső végképp nem segített
„A másik tényező, ami közrejátszott ezen a hétvégén, hogy a körülmények nagyon eltérőek voltak. A sprintidőmérő és a sprintfutam szárazon és nagy melegben zajlott, aztán a fő kvalifikáció és a nagydíj már esőben.
„Nem volt meg az etapról etapra építkező folyamat, hogy ismételjük és megértsük a beállításokat, hogyan hozhatjuk ki a legtöbbet velük az autóból. Nem ez a probléma oka, de egyértelműen megnehezítette a dolgát abban, hogy elérje azt a beállítást a futamra, amit szeretett volna – idézte a formula.hu a mérnök szavait.”