ACNEWS

Segített a magyar bank a netes csalónak meglopni az idős ügyfelet

Fotó: Virág Márton
Fotó: Virág Márton
Több mint 3,7 millió forint személyi hitelt vett fel egy csaló a magyar nyugdíjas nevében, a bank mossa kezeit.
Hirdetés
Ad image

Alaposan meglepődött a tápiósági nyugdíjas amikor felhívta valaki Angliából, és tört magyarsággal közölte:  elutalná neki a befektetését, 4 millió forintot. „Azt mondta, az utalás csak úgy tud megtörténni, ha feltöltöm a telefonomon keresztül a számítógépemre az AnyDesket, aminek segítségével látja, megkapom-e a pénzem„ – mesélte a történteket az RTL Híradó stábjának a 68 éves, becsapott nyugdíjas bácsi. Az AnyDesk olyan program, aminek a segítségével távolról is irányíthatóvá válik a számítógép.

Miután a nyugdíjas átadta az irányítást a telefonálónak, a hívó le is tette a telefont. Nem sokkal később aztán üzenetet kapott a banktól, miszerint 3 760 000 forint személyi kölcsönt vett fel, ami meg is érkezett a számlájára. Majd a következő üzenetben már azt írták, hogy el is lett utalva az összeg az Egyesült Királyságba. 

A bank most a becsapott nyugdíjastól követeli a kölcsön összegét, így havonta 140 ezer forintot kellene fizetnie. A férfi nem érti, hogyan vehette fel a hitelt, miközben nem írt alá semmiféle szerződést. Bár a bank asszisztált a csaláshoz, úgy véli a nyugdíjas férfi hibázott, amikor megengedte idegeneknek, hogy hozzáférjenek eszközeihez. Ami azért is érthetetlen, mert a szabályok értelmében a banknak mindent meg kell tenni, hogy ne történhessen ilyen és hasonló csalás.

A Nemzeti Bank azt kéri a bankoktól, hogy januártól csak akkor adjanak kölcsönt, ha valóban az ügyfél kéri. Ellenkező esetben a becsapottaktól nem kérhetik el a pénzt.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés