Reggel a legveszélyesebb a köd, megnehezíti a munkába indulást, ráadásul a közvilágítást is lekapcsolják.
A megváltozott látási viszonyok közepette minden évben sarkalatos kérdés, hogy az autósok hogyan használhatják a ködlámpát – írja a hvg.hu.
A látási viszonyok döntik el, hogy a ködfényszóró, illetve a hátsó ködlámpa mikor és mire használható. A jogszabály szerint, hogy az első ködfényszóró köd, hóesés, felhőszakadás, esetleg porfelhő esetén az úttest megvilágítását javítja. A hátsó ködlámpa pedig arra való, hogy sűrű köd esetén az előttünk lévő járművet jobban észlelhetővé tegye – ezért az első ködlámpákkal szemben – ez kötelező is az autókon.
De csak abban az esetben szabad bekapcsolni a ködlámpát, ha arra a látási viszonyok romlása miatt ténylegesen szükség van. Igaz, a KRESZ szerint a távolsági fényszóró vagy a tompított fényszóró mellett vagy helyett is használható a ködfényszóró és teljes értékű világító berendezésnek számít a korlátozott látási viszonyok között.
Ám, ha a látási viszonyok nem indokolják a ködlámpák nappali/éjszakai használatát, akkor szorul a hurok, a rendőrök akár 30 ezer forintos bírságot is kiszabhatnak a bekapcsolt ködlámpával közlekedőkre – fogalmaz az infostart.hu