A B kategóriás jogosítvány felosztását javasolják a B és B+ kategóriákra. Ez számos korlátozást vonna maga után a B kategóriás jogosítvány birtokosainak.
Számukra bevezetnék a 110 km/h maximális megengedett sebességet az autópályákon és a vezethető gépjárművek 1,8 tonnás súlykorlátozását. Az 1,8 és 3,5 tonna súly közötti gépjárművek vezetéséhez a javaslat szerint külön B+ jogosítvány megszerzése lenne kötelező.
A „zöld” javaslat az európai polgárok számára újabb pénzügyi terhet jelentenének a jogszabályok egyszerűsítése helyett.
Deli Andor vajdasági fideszes EP-képviselő hozzászólásában hangsúlyozta: „a B+ kategóriás jogosítvány különválasztása az eddigi egységes B kategóriától azt jelentené, hogy az európai polgároknak két jogosítványt kellene megszerezni. Csak így lesz teljesértékű jogosultságuk a személygépjárművek vezetésére. Ez a költségeket is megduplázná. Meggyőződésem, hogy az uniós döntéshozók feladata az európai polgárok segítése és a jogszabályok egyszerűsítése lenne. És nem újabbnál újabb adminisztratív és pénzügyi terhek kivetése” – írja az Infostart.