A hulladékgazdálkodásal foglalkozó cég közleménye alapján milliárdokat fizettek ki a magyaroknak a REpont applikáción keresztül – írja az economx.hu. A MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. által nyilvánosságra hozott adatok alapján eddig már 12 milliárd forintot kaptak vissza a fogyasztók, akik mintegy 1,4 milliárd palackot, dobozt és üveget váltottak vissza. A tájékoztatásból kiderült, hogy a vásárlók az összeg 80 százalékát boltokban levásárolható utalványként kérték és kapták meg.
Már csaknem 10 milliónál jár Repont applikációban teljesített, közvetlenül bankszámlára történő utalások száma, ennek eredményeként eddig közel 12 milliárd forintot kaptak vissza a fogyasztók a digitális platform segítségével – áll a MOHU tájékoztatójában. Az alkalmazás népszerűsége folyamatosan nő, naponta ma már nagyságrendileg 40 ezer utalás történik. A tájékoztatóból kiderült, hogy az utalások átlagos összege 1250 forint.
A REpont applikáció 2024. február 21-től vált elérhetővé. A türelmi idő lejártát követően, tavaly nyár eleje óta ugrásszerűen megnőtt a felhasználók száma és azóta is töretlen az applikáció népszerűsége. A MOHU hozzátette, hogy az alkalmazás a világon egyedülálló. Ugyanis regisztrációt követően azt is lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy a visszaváltási díjat saját bankszámlájukra utalják.
Az alkalmazást annak bevezetése óta eddig már 1,2 millió felhasználó töltötte le és a visszaváltott összegek jelentős részét már ezen a digitális platformon keresztül kérik vissza a fogyasztók. A betétdíj karitatív célokra is felajánlható, ennek eredményeként már több mint 118 millió forint gyűlt össze a gyermekkórházak javára.