„Tavaly február 5-e óta pályázhatnak a hazai gazdasági társaságok állami hozzájárulásra tisztán elektromos személygépkocsi, kisteherautó vagy kisbusz beszerzéséhez. A 30 milliárd forintos keretösszegből több mint 22 milliárd forintra érkezett be már igény. A fennmaradt forrásmennyiségből 2025 március végéig kérhetnek támogatást a cégek” – hívta fel a figyelmet Facebook-bejegyzésében az Energiaügyi Minisztérium.
„Az elektromos autók helyi légszennyezés és zajterhelés nélkül használhatók, üzemeltetésük és karbantartásuk olcsóbb, mint benzines-dízeles társaiké. Elterjedésük a környezet megóvása mellett a települési életminőséget is javítja. A legnagyobb szennyezők közé tartozó ágazat zöldítésének köszönhetően a korábbi évek folyamatos növekedése után 2023-ban 7 százalékkal csökkent a közlekedés kibocsátása üvegházhatású gázokból” – mutatott rá a szaktárca.
A kormány két programban összesen 60 milliárd forinttal támogatja a környezetkímélő autózás térnyerését. A vidéki töltőhálózat fehér foltjainak felszámolását 28 milliárd forintos pályázat segíti az országos lefedettség mielőbbi elérése érdekében.
A hazai gazdasági társaságok pedig egy esztendeje igényelhetnek az akkumulátor kapacitása és a járműkategória függvényében gépkocsinként 2,8-4 millió forintot zöldautók beszerzéséhez.
Egy cég a foglalkoztatottjainak számához is igazodva 2,8-64 millió forint támogatást kaphat flottája klímabarát korszerűsítéséhez.
Az igénylők több mint háromnegyede személyautót szerez be a támogatással.
A szaktárca azt is jelezte: Magyarország már most a szűk európai élmezőnybe tartozik a lítium-ion akkumulátorok gyártókapacitásában, és a következő időszakban várható lendületes bővülés egyik fő haszonélvezője lesz.