A Nissan Hondával folytatott egyesülési tárgyalásai az összeomlás szélére kerültek. Ha a megállapodás létrejön, a két cég a világ negyedik legnagyobb autógyártójává vált volna évi közel 7 millió járművel.
Már egy szándékszerződést is aláírtak, rögzítve néhány megállapodást. A jelek szerint azonban a szavaknál és a biztosítékoknál, az erős japán kézfogásoknál és a megfelelő szögből készült fotóknál nem jutott tovább az ügy. A Reuters most arról számolt be, hogy a Honda és a Nissan viszonya negatívba fordult
Mentőövként működve a Honda kilátásba helyezte a bajba jutott vállalat átvételét, óvatosan és diplomatikusan „beolvasztásnak” nevezve, ami finoman szólva is logikusnak tűnik a jelenlegi pénzügyi problémák hátterében, amelyekbe a másik japán márka került.
A Nissan főnökei azonban nem álltak készen ilyen feltételekre: a rabszolgaságra, ahogy mondják. A Nissan előtt hét hónap áll, ez idő alatt egyrészt találhatnak egy másik befektetőt, másrészt engedékenyebbé válhatnak, és elfogadhatják a Honda ajánlatát.
Tekintettel arra, hogy Japán mélyen függ az Egyesült Államoktól, nehéz feltételezni a kínaiak mentőövét. A második lehetőség sokkal valószínűbb: a feledés küszöbén álló Nissan belemegy a feltételekbe, és a Honda részévé válik.