Különleges trend hódít idén húsvétkor az Egyesült Államokban. A drasztikusan megemelkedett tojásárak miatt családok százai eszeltek ki kreatív megoldásokat, és színesre festett krumplival helyettesítik a hagyományos húsvéti tojásokat – írja a Kronen Zeitung.
Ahogy hazánkban, úgy az Egyesült Államokban is elengedhetetlen kelléke a húsvéti asztalnak a színesre festett tojás. Egyre több amerikai kénytelen azonban lemondani a tojásvásárlásról, miután egy doboz ára elérte a 6 dolláros ingerküszöböt (átszámítva mindegy 2200 forintot). A jelenlegi tojásválság hátterében az Egyesült Államokban kitört madárinfluenza áll, mely miatt drasztikusan megemelkedtek az árak. Bár a robbanás decemberben tetőzött – ekkor egy doboz ára ára elérte a 10 dollárt is (átszámítva közel 4 ezer forintot) –, egy felmérés szerint az amerikaiak 34 százaléka mára teljesen lemondott a tojásvásárlásról.
A húsvét közeledtével viszont az amerikaiak kreatív megoldásokhoz folyamodtak. A közösségi médiát elárasztották a posztok, melyekben a kisgyerekes családok tojás helyett hagymát vagy krumplit festenek.
„A festett burgonya szakasztott úgy néz ki a húsvéti kosárkában, mintha egy nagy halom tojás volna” – magyarázza az internetes portál, majd így folytatja: „A legtutibb végeredmény érdekében érdemes minél világosabb héjú krumplit választani. A méret viszont nem számít. A célnak tökéletesen megfelel a bébi burgonya is.”
A színes krumplik mellett más élelmiszerek és tárgyak is helyet kaphatnak a húsvéti kosarakban. Népszerűvé váltak például a színesre festett mályvacukrok, valamint tojás alakúra csiszolt és kidekorált kövek is. Ohio államban egy nagyszabású húsvéti tojáskereső esemény szervezője idén először használ műanyag tojásokat, mivel a hagyományosan használt 10 000 darab, valódi tojás beszerzése mostanra megfizethetetlenné vált volna.