A január végén Csengtu város külvárosában megnyílt létesítménynek több tízezer látogatót vonzó látványosságnak kellett volna lennie.
A hófalu azonban nem a reklámokban meghirdetett festői téli táj miatt lett népszerű. A létesítményről szóló negatív kommentek kezdtek elszaporodni a közösségi médiában. A turisták rámutattak, hogy a házikók tetejét és az erdei utakat borító „hó” valójában szappanos vízzel kevert pamut.
„A havas hangulat megteremtése érdekében pamutot vásároltak, hogy havat készítsenek (…), de ez nem hozta meg a kívánt ltal kiadott közleményben.
Mint az egyik alkalmazott elmondta, az időjárási körülmények miatt döntöttek a pamut használata mellett. A térségben ugyanis nem esett nagy hó.
Kínában nem ritkák az átverések a népszerű turisztikai látványosságokon. Néhány hónappal korábban a média beszámolt arról a kritikahullámról, amely egy Henan tartománybeli festői park vezetőségét érte. Kiderült, hogy egy hatalmas csövön keresztül segítettek rá a helyi vízesére. Amikor a csalásra fény derült, azt az időjárási viszonyokkal is magyarázták – írja a PolsatNews.
Az állatkertekben lévő állatokkal kapcsolatos csalások is egyre nagyobb csapássá válnak. A média többször mutatott már pandának átfestett kutyákat vagy zebrának átfestett szamarakat.