Fontos bejelentést tesz Lázár János építési és közlekedési miniszter kedden. A tárcavezető a várhatóan március 1-jétől életbe lépő, új tarifarendszer részleteit ismerteti. Mindez alapjaiban változtathatja meg a MÁV és a Volán járatokon több mint harminc éve megszokott gyakorlatot. Eszerint a népszerű ország- és vármegyebérlet mintájára válna egyszerűbbé a jegy- és bérletrendszer. Mindennek célja, hogy még többen válasszák a környezetkímélő közösségi közlekedést az autó helyett.
Kisdiákoknak ingyenes lehet
Lázár János korábban arról beszélt, azt szeretné elérni, hogy a 14 éven aluliak és a közalkalmazottak, valamint a hátrányos helyzetűek ingyenesen vehessék igénybe a vonatokat és az autóbuszokat – írta a mandiner.hu. A lap azt írja, hogy a miniszter korábban alapvetéseket osztott meg az új jegy- és bérlettípusokról. A cél, hogy legyen mindenki számára érthető, átlátható, hozzáférhető, megfizethető és működjön profi módon. Szintén kiemelten fontos szempont a digitális jegyvásárlás további ösztönzése. Éppen ezért az új tarifarendszer alapja lehet azoknak a jegytípusoknak, amelyekkel kombinálhatjuk a vasúti és közúti közösségi közlekedést. Ezzel a MÁV és a Volán közös cégcsoportban való egyesítésének az utasok számára is lenne kézzelfogható eredménye.
Budapestet is érinti a változás
Budapest közösségi közlekedését is érinti Lázár János előterjesztése. Tavaly december 31-én lejárt az állam és a főváros között évtizedek óta meglévő megállapodás, amely lehetővé teszi, hogy a Budapest-bérlettel – a főváros közigazgatási határán belül – utazók használhassák a MÁV járatait, valamint a helyközi buszjáratokat. Eszerint megszűnik, egész pontosan nem hosszabbítják meg a 2023. december 31-én lejáró szerződéssel létrejött, úgynevezett hibrid modellt a HÉV-vonalak és -járatok, illetve az agglomerációs buszjáratok üzemeltetését illetően.