Csődeljárást kezdeményezett a Tupperware Brands és néhány leányvállalata az Egyesült Államokban. A Magyarországon is híres vállalat közölte, hogy bírósági engedélyt fog kérni az üzletág értékesítési folyamatának folytatására. Céljuk, hogy a csődeljárás alatt is működhessenek – számolt be a Portfolió. A hír nem a semmiből érkezett. Már tavaly figyelmeztetett a 78 éve a piacon lévő cég, hogy ha nem tudnak új finanszírozást szerezni, akkor kénytelenek lesznek csődöt jelenteni.
„Azt tervezzük, hogy a folyamat során továbbra is kiszolgáljuk vásárlóinkat a termékeinkkel.” – mondta Laurie Ann Goldman, a vállalat vezérigazgatója. A Tupperware eladásai egyébként az elmúlt években folyamatosan csökkentek, nagyrészt azért, mert a versenytársak jóval olcsóbban kínáltak hasonló minőségű ételtartókat. Mindössze a koronavírus alatt nőtt meg a kereslet egy rövid időre, amikor az emberek többet főztek otthon. Ezt követően azonban újra csökkent az értékesítés. Amivel párhuzamosan azonban nőttek a nyersanyagárak, magasabbak lettek a bérek és a szállítási költségek. Ezek pedig mind csökkentették a profitot.
A Tupperware ezelőtt évtizedeken keresztül uralta a szektort, olyannyira, hogy sokan mind a mai napig így hívják az ételhordókat, vagy bármilyen műanyag edényt.