ACNEWS

Kibabrál a Tesco az idős vásárlókkal

Fotó: Unsplash
Fotó: Unsplash
A Tesco új digitális rendszerrel kísérletezik, amely hamarosan Magyarországon is megjelenhet. Az innováció célja a vásárlási élmény gyorsabbá és hatékonyabbá tétele – de a 65 év feletti vásárlók számára komoly kihívást jelenthet.
Hirdetés
Ad image

A tesztüzemben lévő anngliai megoldás lényege, hogy a termékek csomagolásán QR-kódok jelennek meg. Ezeket okostelefonnal beolvasva a vásárlók részletes információkat kapnak az adott árucikkről: összetevők, allergének, lejárati idő és receptek is egy kattintásra elérhetőek. A rendszer a tudatos vásárlást szolgálja – azoknak, akik jártasak a digitális világban. Az idősek ismét nehéz feladat előtt állnak.

De mi történik azokkal, akik nem tudnak azonosulni a Tesco újításával?

A tapasztalatok szerint az idősebb korosztály – különösen a 65 év felettiek – gyakran nem rendelkezik megfelelő digitális ismeretekkel, vagy egyáltalán nem használ okostelefont. Számukra a vásárlás stresszes és kirekesztő élménnyé válhat. Miközben a többiek gyorsan és hatékonyan haladnak, ők lemaradnak: nem férnek hozzá az információkhoz, nem tudnak élni a digitális kedvezményekkel, és elveszettnek érzik magukat a modernizált környezetben.

Ez a generációs szakadék nemcsak praktikus hátrányokat, hanem szorongást és frusztrációt is okozhat. Egy olyan mindennapi tevékenység, mint a bevásárlás, feleslegesnek vagy nehézkesnek tűnhet számukra.

A technológiai újítás akkor működik jól, ha mindenki számára hozzáférhető

A Tesco közlése szerint a rendszer még csak tesztelés alatt áll, de a trend egyértelmű: a jövő boltjai digitálisak lesznek. Ahhoz azonban, hogy ez valóban előrelépést jelentsen, elengedhetetlen, hogy az áruházláncok figyelmet fordítsanak a technológiai leszakadókra is.

Szakértők szerint az alábbi lépések segítenék az idősebb vásárlók integrálását:

  • segítő személyzet biztosítása a boltban,
  • ingyenes oktatások vagy digitális ismertetők szervezése,
  • a hagyományos vásárlási lehetőségek meghagyása azoknak, akik nem tudnak vagy nem akarnak digitálisan kapcsolódni.

Tanulási lehetőség vagy kirekesztés?

Elképzelhető, hogy egy idős vásárló éppen a QR-kód révén tanulja meg az első digitális trükköt – de csak akkor, ha ehhez támogatást is kap. Ha nem, könnyen kialakulhat az „Ez a világ már nem az enyém” érzés:

A Tesco digitális újítása lehetőség lehet, nem csapda – de csak akkor, ha senkit nem hagynak hátra. A modernizáció célja nem lehet más, mint hogy mindenki számára elérhető és használható legyen, életkortól és digitális jártasságtól függetlenül.

(via)

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Elindult az ACNews YouTube csatornája!

Mi vár rád a csatornánkon? Izgalmas, folyamatosan frissülő tartalmak, sztárinterjúk és aranyos kiskutyák!