Korábbi cikkünkben már beszámoltunk arról, milyen következményekkel jár, ha valaki megfeledkezik az Ügyfélkapu+ regisztrációról, valamint arról, hogy milyen változásokra kell felkészülnünk január közepétől. A folyamat nem bonyolult, okostelefonnal rendelkezőknek csupán néhány percet vesz igénybe. De mi történik az idősekkel, akik nehezen boldogulnak az online térben, illetve azokkal, akiknek nincs okostelefonjuk? Megkérdeztük az utca embereit, mennyire állnak készen a változásra és mit tapasztaltak a bejelentkezési folyamatnál.
„A kormányablakban egy nagyon kedves ügyintéző seperc alatt megcsinálta a regisztrációmat. Valóban csak két kattintás volt, de aki nem mozog otthonosan ezeken a felületeken, meg van lőve. Én a négy fal között hiába próbálkoztam, már az agyvérzés kerülgetett. Ha engem kérdez, semmi értelme” – fejezte ki nemtetszését az 54 éves, segédmunkásként dolgozó V. László.
A legnagyobb nehézségek az idősek körében jelentkeztek, akik gyakran még hagyományos, nyomógombos telefonokat használnak, és 60-70 éves koruk miatt nehezen birkóznak meg az új technológia követelményeivel.
„December óta digitális állampolgár vagyok az unokámnak köszönhetően. Ugyanis se okostelefonom, se internet-hozzáférésem nincs. A receptjeim kiváltásához viszont elengedhetetlen az Ügyfélkapu. Ha ő nem segít, nagy bajban lettem volna, mert azt se tudom, eszik vagy isszák” – mondta el a hetvenéves, nyugdíjas H. Mihályné.
A fiataloknak talán egyszerűbb volt a feladat, rajtuk kevésbé fogott ki a technika ördöge.
„Mint általában mindent, ezt is az utolsó pillanatra hagytam. Szerencsére nem volt bonyolult, találtam egy videót, amiben lépésről-lépésre megmutatták, mikor-hova kell kattintanom, milyen applikációt kell letöltenem” – mondta H. Ildikó, a 28 éves óvónő.
Bár a regisztráció nem bonyolult, fontos tudni, hogy amennyiben telefont váltunk, újra be kell regisztrálni az alkalmazásba, vagyis aktivált eSzemélyi hiányában ismét el kell látogatni egy kormányablakba, hogy elvégezhető legyen a művelet.