ACNEWS

Bedöglött az IC, egy órát vártak a tűzforró peronon az utasok

Fotó: Pixabay
Fotó: Pixabay
Leszállították az utasokat a bedöglött IC-ről Hegyeshalomnál, egy órát vártak a tűzforró peronon, mire jött egy másik.
Hirdetés
Ad image

Bedöglött a Győrből Bécsbe tartó IC vasárnap délután Hegyeshalomnál, az utasok több mint egy órát vártak a tűzforró peronon a következő vonatra. A vasutasok közül senki nem tudta megmondani nekik, hogy mikor érkezik a következő szerelvény. Végül 70 percet ácsorogtak a forró peronon a következő vonatig. De arra sem engedtek mindenkit fel – írta a Telex. Az egyik utasa szerint a MÁV-nak fogalma sem volt róla, hogy mikor és mivel utazhatnak tovább. Senki nem tájékoztatta az utasokat arról, hogy mikor jutnak el az osztrák fővárosba. Csak azt hajtogatták, hogy a következő vonatra majd felszállhatnak.

Visszazavarták őket a peronra

Így várakoztak 70 percig az árnyék nélküli, tűzforró betonon, a nap legmelegebb szakaszában. Az utasok szerint áment egy Bécsbe tartó vonat, erre nem szállhattak fel, mivel az egy másik társasághoz tartozott. Végre megérkezett a következő vonat. De ebben sem volt köszönet.  Ugyanis sokan nem tudtak leülni. Őket rögtön lezavarták arra hivatkozva, hogy állva nem utazhatnak. Ekkor már azt ígérték, hogy busszal viszik majd tovább a hoppon maradt utasokat.

Senki nem volt életveszélyben

„Sem az osztrák, sem a magyar vasúttársaság nem rendelkezett szabad mozdonnyal a közelben, így nem tudott egyik fél sem új járművet küldeni, ezért kellett az utasoknak másik járatra átszállnia. Az utasok 70 perccel később, 14:36-kor a következő Railjettel (rjx 12064) utazhattak tovább. Az osztrák szabályok értelmében a távolsági vonatokon csak ülő utasok utazhatnak. Így azok az utasok akiknek nem jutott a Railjeten szabad ülőhely, a 14:53-kor érkezett, Bécsbe tartó Csárdás EuroCityvel (EC 144) hagyhatták el az országot” – idézi a portál a MÁV válaszát.

Hogy óriási a baj a magyar vasútnál, azt jól példázza, hogy a hétvégén a Bakony InterCity egyik kocsijában nyitva maradt az ajtó. Eközben a szerelvény óránként 100 kilométeres sebességgel száguldott a következő állomásig. Megnyugtatásként a MÁV csak annyit volt képes kinyögni, hogy senki nem volt életveszélyben.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Elindult az ACNews YouTube csatornája!

Mi vár rád a csatornánkon? Izgalmas, folyamatosan frissülő tartalmak, sztárinterjúk és aranyos kiskutyák!