ACNEWS

Szellemvonatként jár a budapesti HÉV

Mindenki látja, mindenki használja, pedig nem is létezhetne. Kivéve ha betartanák a törvényeket, és az uniós szabályokat.
Hirdetés
Ad image

Az üzemeltetés jogi kereteit biztosító szerződés ugyanis 2023. december 31-én lejárt. A budapesti HÉV-ek már nem közlekedhetnének. Vagyis a MÁV-HÉV Zrt., illetve azon keresztül a BKK közlekedésszervezői szolgáltatását „saját szakállára” rendeli meg Lázár János minisztériuma. Az uniós szabályok szerint, viszont a versenyeztetés nélküli megrendelés bizonyos értékhatár felett tiltott állami támogatásnak minősül.

Az állami tulajdonban álló MÁV jelenleg semmiféle szerződést nem sértene akkor, ha a kontraktus megszűnésére hivatkozva teljesen leállítaná vagy jelentősen megritkítaná a Békásmegyerig, Cinkotáig vagy éppen Csepelig járó HÉV-járatokat – írja a Népszava.

A szerződés megszűnésével, a főváros azt a jogát is elvesztette, hogy meghatározza a közlekedés tarifáit. A MÁV akár úgy is dönthet így, hogy nem fogadja el például a Budapest bérleteket.

A lap szerint a jelenlegi helyzetből három kiút lehet.

  • Az első a megállapodás újrakötése, a régi rend visszaállítása.
  • A második lehetséges kimenet az, hogy a felek hagyják végleg bedőlni a hibrid-rendszert. Ebben az esetben a fővárosnak sűríteni kell a meglévő – részben – párhuzamos járatok menetrendjét, illetve új járatokat kellene indítani az ellátatlan területeken.
Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Elindult az ACNews YouTube csatornája!

Mi vár rád a csatornánkon? Izgalmas, folyamatosan frissülő tartalmak, sztárinterjúk és aranyos kiskutyák!