A vásárlástól számított három éven belül tapasztalt problémákat és meghibásodásokat vizsgálta egy kutatás. Ennek eredményei rendszerint összecsengenek az ugyanazon évjáratokat vadonatúj korukban (a használat első 90 napját követően) elemző kezdeti minőségi felmérésben tapasztaltakkal.
Ezúttal azonban harminc hónap leforgása alatt mérhetően romlott a vásárlók elégedettsége járművükkel. Míg 2023-ban 100 autónként átlagosan 190 meghibásodást jelentettek a felhasználók, idén ez az arány már 194 volt – írta az Origo. Ez az aggasztó végkövetkeztetése az idén harmincötödik alkalommal elvégzett J. D. Power jármű-megbízhatósági felmérésnek.
Optimizmusra ad okot, hogy a most vizsgált autók a koronavírus-világjárvány idején készültek, azaz jó eséllyel átmeneti visszaesésről beszélhetünk. Remélhetőleg ugyanez bizonyul igaznak a legproblémásabb járműtípusok, a tisztán elektromos és plug-in hibridek megbízhatóságára. Ezek iránt ugyanis három éve nagy érdeklődést mutatott a piac, ami szemmel láthatólag a tartós minőség rovására ment. Előbb-utóbb a hálózatról tölthető járművek is megbízhatóvá válnak, jelenleg azonban a statisztikák nem mellettük szólnak. Míg a hibrid járműveknél 100 autóra 191 hibajelenség esett, a plug-in hibridek esetében 216, a tisztán elektromos modelleknél pedig 256 problémát jelentettek.